Батьківський куточок


Загальні поради батькам першокласників

1. Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом.
2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.
3. Не підганяйте її, розрахувати час - це ваш обов'язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому немає.
4. Не посилайте дитину в школу без сніданку: в школі вона багато працює, витрачає сили. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.
5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: "Дивись, поводь себе гарно!",
"Щоб не було поганих оцінок!" тощо. У дитини попереду важка праця.
6. Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй
розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).
7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.
8. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
9. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.
10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.
11. При спілкуванні з дитиною не вживайте виразу: "Якщо ти будеш добре вчитись, то ..." Часом умови ставляться важкі - й тоді ви опиняєтеся у незручному становищі.
12. Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
13. У сім'ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники стомлення, перевантаження.
15. Пам'ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.
16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день - і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її. 


РЕКОМЕНДАЦІЇ ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ДО ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ

1.Перевірте, чи правильно організоване робоче місце дитини. Джерело світла
повинно знаходитися спереду і зліва, на столі не повинно бути зайвих
предметів.
2.Узгодьте розпорядок дня, обговоріть з дитиною час, коли вона буде робити
уроки. Виконувати домашнє завдання краще через 1-1,5 години після
повернення із школи, щоб дитина могла відпочити від занять, але ще не
втомитися від домашніх розваг й ігор з товаришами. Але не можна
відкладати уроки на вечір.
3.Сплануйте разом з дитиною послідовність приготування уроків і заздалегідь
визначте час, необхідний для виконання кожного завдання. Перед початком
виконання якого-небудь завдання запитайте дитину: “Як ти думаєш, скільки
часу тобі потрібно, щоб його виконати? Поставте перед дитиною годинник
і після закінчення роботи дитина зверне увагу на те, скільки часу вона
дійсно витратила на виконання завдання. Це сприяє вихованню
організованості і формує “відчуття часу”
4.Контролюйте виконання разом із дитиною запланованої роботи
5.Допоможіть дитині, якщо вона зіткнулася з труднощами. Але не потрібно
підмінювати діяльність дитини своєю
6.Надавайте дитині емоційну підтримку.
Школа висуває серйозні вимоги, протягом дня дитина отримує велике емоційне і інтелектуальне навантаження.
Завдання дорослого бути поряд, разом з дитиною, радіти її
успіхам і переживати її невдачі. Погана оцінка – серйозне покарання для
дитини. Якщо Ви бачите, що дитина переживає, не варто висловлювати їй
своє невдоволення. Перш за все дитині потрібна Ваша підтримка, увага,
готовність розділити її почуття.
7.Не давайте дитині додаткових домашніх завдань і не примушуйте
переробляти погано виконану класну роботу. Можна запропонувати
перевірити її і виправити помилки, але переписувати не потрібно.
8.Поступово знижуйте ступінь контролю. Незмінними повинні залишатись
тільки зацікавленість і увага до життя вашого школяра.



Вчимо дитину писати


• Навчаючи дитину калiграфiчно писати, необхiдно враховувати її iндивiдуальнi особливостi: нахили, особливостi зору (короткозорiсть, далекозорiсть), вiдхилення в моторицi (тремтiння пальцiв, посмикування руки пiд час письма i т. iн.).
• Кожне заняття починається з перевiрки правильностi сидiння дитини, положення ручки або олiвця в руцi, розмiщення зошита на партi або столi та його перемiщення пiд час письма. Це сприяє профiлактицi порушення постави i зору дитини, пiдвищенню працездатностi, формуванню правильного та швидкого письма.
• У процесi занять звертайте увагу на те, наскiльки чiтко дитина обводить контури фiгур, лiнiї вiзерункiв, малює i пише злiва направо.
• Пiд час роботи над написанням лiтер звернiть увагу дитини на елементарний склад букв, допоможiть їй видiляти найпростiшi графiчнi одиницi, проведiть ритмiчне прописування цих елементiв спочатку в повiтрi, а потiм за допомогою ручки.
• Орiєнтуйте маленьких школярiв на правильне з’єднання букв у складах, на дотримання нахилу пiд час написання букв i слiв.
• Навчайте дiтей писати чисто, без помарок, не заходити на поля, не обводити букви двiчi. Таке письмо сприятиме вихованню охайностi, працьовитостi, сумлiнностi та старанностi у виконаннi будь-якої роботи.
• Виконуючи з дитиною роботу з написання слiв, нагадуйте їй про лексичне значення слова та необхiднiсть дотримуватися правил орфографiї.
• Пам’ятайте: безперервне письмо не повинно тривати довше п’яти хвилин.
• Через кожнi 7 - 10 хвилин роботи з прописами необхiдно проводити фiзкультхвилинки тривалiстю 1,5 - 2 хвилини, а також спецiальнi пiдготовчi вправи для розвитку пальцiв, кистi, передплiччя руки.
• Формування графiчних навичок — процес складний i тривалий. Дитина, зображуючи найпростiшi елементи тiєї чи iншої букви, докладаї максимум зусиль, емоцiйно переживає свої невдачi. Тому необхiдно враховувати настрiй дитини, вчасно приходити їй на допомогу.
• Не забувайте похвалити дитину, заохотити її стараннiсть.

• Ваша постiйна увага, пiдтримка та активна допомога в оволодiннi навичками письма нададуть дитинi впевненостi у своїх силах i можливостях. 

Немає коментарів:

Дописати коментар